Arayüz bileşenleri ve temel bilgiler

Civilization V Arayüz bileşenleri, oyun ekranı

Civilization 5’in arayüzünü aşağıdaki resimden inceleyebilirsiniz. (tıkladığınızda büyür) Burada anlatacaklarım sadece yeni başlayan oyuncular için değil, arayüzle ilgili pek bilinmeyen, gözden kaçan pratik detayları göstereceğim hatta arayüz dışında genel bilgilerden de bahsedeceğim.

Oyun ekranı civilization

Arayüz bileşenleri

Öncelikle, 1, 2, 3.. numaralarıyla işaretlediklerimi açıklıyorum;

1. Bilim: Araştırma hızı (Medeniyetin toplam bilim ilerlemesi). Bir teknolojinin araştırılması için gereken bilimden, her tur bu rakam kadar araştırılır. Örneğin; teknoloji 170 istiyorsa, +17 bilim ile 10 turda araştırabiliriz. (resimde +17) Fazlalık bilim bir sonraki tura devreder. (Örn. 169/170 idi, ama üretiminiz 17 bilimse, fazlalık 16 bilim sonraki teknolojiye devreder)

2. Altın: Hazinedeki altın miktarı (resimde 235), ve her tur hazineye eklenen altın (resimde +0)

3. Ticaret rotaları: Ticaret rotaları limiti ve aktif ticaret rotaları (resimde 2 limit üzerinden 0 ticaret rotası kullanılıyor.) Ticaret yolları ile ilgili her bilgi için ticaret yolları rehberine göz atın: Ticaret Yolları

4. Medeniyetin mutluluğu: Medeniyetin mutluluğunun 0’ın üstünde olması, her yönden oyundaki en kilit noktalardan biri. Şehir kurarken, yayılırken, şehir ele geçirirken her zaman mutluluğu göze almalısınız. Ve eğer medeniyetiniz mutsuzsa, üstüne bir de şehir ele geçirir, veya yeni şehir kurarsanız, bu aldığınız şehir uzun müddet boyunca size zarar verebilir. Mutluluk sıfırın üstündeyse sorun yaratmaz ve 0’ın üstündeki mutluluk değeri kadar puan altın çağ puanına eklenir. Sıfırın altına inerse şehirler normalin 1/4’ü kadar büyüyebilir, savaşta için mutsuzluk ilerledikçe askerlerinizin gücü azalır. Mutluluk -10’un altındaysa her konuda büyük dezavantaj olur, isyanlar çıkabilir, settler üretilemez, askerler tam güçte savaşamaz. Mutluluğunuzu dengelemek için en iyi seçenek, şehir yönetim ekranındaki avoid growth seçeneğini kullanmanız. (Avoid growth ile ilgili ayrıntılı bilgi Şehir Yönetim Ekranı sayfasında) . Medeniyetinize, sahip olmadığınız lüks kaynaklar katarak, (ticaretle diğer ülkelerden edinebilirsiniz) her farklı lüks kaynak için 4 mutluluk gelir. Politika ve ideoloji seçimleriniz ile de mutluluğu artırabilirsiniz. Mutluluk binaları (colessium(arena), tiyatro gibi) ve mutluluk wonder’larına da öncelik verebilirsiniz.

5. Altın çağ: Altın çağ için gereken puan. Tamamen mutluluğa bağlı olarak artar ve azalır. Örneğin: Mutluluk 10 ise, bu puana her tur 10 eklenir, ve resimdeki 340 dolduğunda medeniyetiniz altın çağa girer. -10 ise de her tur birikmiş puandan 10 kaybolur. Altın çağa girdiğinizde medeniyetinizin altın geliri ve üretimi büyük ölçüde artar.

6. Kültür: Medeniyetin kültür üretimi, ve politika (veya ideoloji) bulmak için gereken kültür miktarı. (Resimde medeniyetin kültür üretimi +10, politika bulmak için gereken 135 kültürün 117’si tamamlanmış. 2 tur sonra yeni politika bulunacak. Kültürün de fazlası devreder.

7. Turizm: Medeniyetin turizm üretimi. (Resimde henüz ilk çağlarda olduğu için +0) Turizm sayfası için tıklayın: Turizm kültür ve etkileşim

8. İnanç: Medeniyetin inanç puanı: (resimde 11) , ve inanç üretimi: (resimde +1) İnancı kullanmak için birikmesi gerekiyor. inanç simgesinin üzerine gelirseniz peygamber doğması için gereken inanç miktarı görünür. Bu puana ulaşıldıktan sonra herhangi bir tur peygamber oluşabilir.(200 puan istiyorsa, tam 200’de gelmez. 200’ü geçtiğinizde doğma ihtimali oluşur ve herhangi bir zaman doğabilir.)

9. Stratejik kaynaklar: Bu simgede medeniyetimizin kullanılabilir durumda olan stratejik kaynakları gösterilir. Üzerine gelirsek kaç kaynağa sahip olup, kaçını kullandığımızı da görebiliriz. Eğer 2 demirimiz varsa, 2 tane de demir kullanan asker yaptıysak (örn. Swordsman) Yukarıdaki simgede 0 demir olarak görünür çünkü kullanılabilir demir bulunmuyor. Herhangi bir kaynağın kullanılabilmesi için worker ile kaynak üstüne improvement da yapılmış olması gerekir. (Örn: Demir için maden yapmak gerekir.)

Detaylı bilgi menüleri

detaylı bilgi menüleri

  1. Danışman konseyi
  2. İstatistikler (medeniyetlerin puanları ve istatistikler)
  3. Diplomasi ekranı
  4. Ekonomi ekranı
  5. Casusluk ekranı
  6. Ordu ekranı
  7. Oyundaki gelişmelerin kaydı (Oyunda gözünüzden kaçan bir olay olursa kontrol edebilirsiniz.)
  8. Din ekranı
  9. Teknoloji ağacı
  10. Ticaret yolları ekranı
  11. Zafer ilerlemesi ekranı
  12. Dünya kongresi ekranı

Tüm bu detaylı bilgi menülerini anlatan rehber ekleyeceğim.

Politika, kültür, diplomasi menülerini şimdilik atlıyorum. O ekranlardan, ilgili rehber sayfalarında özel olarak bahsedeceğim.

Değiştirilebilir bilgi ekranı kısmını yakın zamanda ekleyeceğim. (Resimde sol üst köşedeki teknolojiyi gösteren alan, pratik şekilde değişebiliyor ve çok faydalı)

Devam etmek için tıklayınız: Şehir Yönetim Ekranı

Arayüz bileşenleri ve temel bilgiler” üzerine 6 düşünce

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir