Arkeoloji (Archaeology)

Arkeoloji (Archaeology)

Arkeoloji antiquity site

Arkeoloji antiquity site

Civilization V’de oyunun başında tarihi yıkıntı(ancient ruin) keşfine çıkıyoruz, her bulduğumuz ruin, başlangıç için bize iyi avantajlar sağlıyor.
Brave new world ile gelen arkeoloji, ileri çağlarda, archaeology teknolojisinin bulunmasıyla, bizi yeni bir keşfe çıkarıyor.
Tarihi kalıntılar (antiquity sites) , haritada karambole oluşmuyor. Bu kalıntıların oluştuğu yerler tamamen oynadığımız her oyunda bizim veya diğer ülkelerin ilk çağlarda yaptığı olaylara göre oluşuyor. Örneğin;

 

  • Önceki çağlarda gerçekleşmiş büyük savaş yerleri.
  • İlk çağlarda yıkılmış barbar kampları,
  • Eski tarihi yıkıntılar(ancient ruin) keşfedildiyse bile 2. Kez aynı yerde ortaya çıkıyor

Arkeolojist

Arkeolojist civilization

Arkeolojist

Arkeolojist isimli yeni üniteyle bu kalıntıları araştırabiliyoruz.
Kendi sınırımızda veya sınırımızın dışında olması farketmiyor, eğer aramızda sınır açma antlaşması(open borders) var ise başkasının sınırına da arkeolojisti gönderebiliyoruz. Ve dilersek kalıntıyı başyapıt olarak çalabiliyoruz. (Başyapıtlar sayfası için tıklayınız)

Arekeolojistin ünitesi altın ile satın alınamıyor. Ayrıca sadece Üniversite bulunan bir şehrinizde üretilebiliyor.

 

Arjeolojik kazı başlatma civilization

Arjeolojik kazı başlatma

Oyunun hızına göre 5 tur 10 tur gibi bir zamanda kazı tamamlanıyor, ve yandaki gibi, önümüze iki seçenek çıkıyor.

1) Başyapıt (Great work) olarak al
2) Anıt yap (Landmark)

Anıt, brave new world’den önce büyük sanatçı(great artıst) tarafından olusturuluyordu. Anıtın etkisi aynı, o toprakta çalışan nüfusa kültür getiriyor. Kültür getirisi, arkeolojik kalıntının ne kadar eski olduğuna göre değişiyor. Çağ ilerledikçe kültür getirisi artıyor. Bulunduğu altıgene 4 kültür 10 kültür arasında kültür getiriyor .

Arkeolojist başyapıt landmark civilization

Arkeolojist başyapıt landmark seçimi

Başyapıt olarak alırsak, diğer sanat başyapıtı olarak yakındaki bir şehrimize yerleşiyor. Kültür ve turizm getiriyor. (Ayrıntılı bilgi için tıklayın: Başyapıtlar)

Başka ülkeye arkeolojist yolladığımızda, o ülkeye yardım etme gibi bir amacımız yoksa tarihi kalıntıyı başyapıta çeviriyoruz. Ve kalıntıyı çalmış oluyoruz. Bu durumda toprak sahibiyle aramız bozuluyor. Bize uyarı mesajı verebilir, hatta sinirlenip savaş açmaya bile hazırlanabilir.

 

 

 

Harabeyi sahiplenmek

Harabeyi sahiplenmek

Strateji: Tarihi kalıntıyı başkasının alma riski ortadan kaldırmak için, resimdeki gibi üstüne herhangi bir asker bekletip, böylece arkeolojistiniz gelene kadar elinizde tutabilirsiniz.

Tarihi harabelerin, hangi çağdan kalma olduğu ve hangi ülkeye ait olduğu önemli, bunla ilgili detay başyapıtlar sayfasında. (Theming bonus)

Gizli harabeler: Politika olarak, exploration politika ağacını tamamlarsak, “gizli tarihi harabelere” ulaşıyoruz. (hidden antiquity sites) . Ve bu harabeleri, exploration politikasını tamamlayanlar dışında kimse göremiyor. Normal harabeler ile aynı şekilde işlenebiliyorlar, ama exploration’u tamamladıysanız bu size büyük avantaj sağlıyor, böylece yabancı ülkelerdeki harabeleri bile rahatça başyapıta döndürerek alabilirsiniz, çünkü yabancı ülkelerin bu harabeleri görememeleri muhtemel.

Devam etmek için tıklayınız: Büyük Sanatçılar

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir